W tym odcinku „Vlevo dole”, prowadzący Václav Dolejší i Lucie Stuchlíková przedstawiają swój kwietniowy „Przedwyborczy Indeks Vlevo dOle (PIVO)”. Analizują w nim, które partie polityczne zyskały, a które straciły w kampanii wyborczej w ciągu ostatniego miesiąca.

Szczególną uwagę zwrócili na Partię Piratów. Mimo że niedawno opuścili rząd, wykazują dużą energię: zorganizowali konferencję programową, starają się pozyskać zewnętrznych ekspertów i próbują budować liberalną koalicję z Zielonymi. Ich głównym hasłem kampanijnym, promowanym podczas kampanii objazdowej „Kde domov Tour”, jest walka z kryzysem mieszkaniowym i plany budowy nawet 200 tysięcy mieszkań, w tym kontrowersyjna propozycja znaczącego obniżenia ich cen.
Podcast omawia również inne partie:
- ANO: Faworyt wyborów odnotował pierwszy spadek poparcia, a Andrej Babiš próbuje poprawić swój wizerunek, prezentując się jako rozważny mąż stanu.
- Spolu: Koalicja (ODS, KDU-ČSL, TOP 09) wstrzymuje się z intensywną kampanią do połowy maja.
- STAN: Po mocnym starcie kampanii, Starostowie zrobili sobie przerwę, mierząc się jednocześnie z problemami dotyczącymi finansowania pracowników niepedagogicznych w szkołach.
- Stačilo!: Lewicowa koalicja jest bardzo widoczna dzięki licznym spotkaniom, ale pojawiają się wewnętrzne konflikty i problemy z prowokatorami zakłócającymi ich wydarzenia.
- SPD: Sojusz SPD z mniejszymi partiami (Svobodní, Trikolora, PRO) przyniósł wzrost notowań.
- Motoristé: Projekt skupia się głównie na swoim liderze, europosłańcu Filipie Turku i jego kontrowersyjnych wypowiedziach oraz zachowaniach.